Heb je een klacht over Noorderhart?
Als je niet tevreden bent, hoor ik dit graag zo snel mogelijk. Niet alleen kan ik hiervan leren, maar ook kunnen we samen zoeken naar een goede oplossing. Komen we er samen niet goed uit? Dan kun je gratis gebruik maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Ik ben via de Bond van Europese Reflexologen (BER) aangesloten bij Quasir. Quasir heeft een klachtenfunctionaris die kan bemiddelen bij het oplossen van de klacht. Je kunt hiervoor contact opnemen met Quasir (zie www.quasir.nl/contact).
Als we er ook met de klachtenfunctionaris niet uit komen, dan helpt die je verder. Je kunt jouw klacht dan ook voorleggen aan een onafhankelijke geschilleninstantie. Die kan jouw klacht in behandeling nemen en een uitspraak doen waar alle betrokkenen zich aan moeten houden. Noorderhart is via de BER aangesloten bij Geschilleninstantie Stichting Zorggeschil.
Waarom is er een klachtenprocedure?
Noorderhart wil goede zorg te leveren. Belangrijk voor de kwaliteit van zorg is de ‘Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg’ (wkkgz). Hierin staan de kwaliteitsnormen voor zorgverleners. Voor complementaire zorg, zoals voetreflextherapie, betekent dit dat je geen schade of kans op gezondheidsschade bij de cliënt mag veroorzaken. Maar ook dat je goede informatie moet geven over de zorg die je biedt. En ook dat je cliënten moet laten weten wat ze kunnen doen als ze een klacht over de zorg hebben. Noorderhart voldoet aan de eisen van de wkkgz en heeft dus ook een klachtenprocedure.